Ledenblog: Gonne-Marieke Kroon-Lamers van Uw Officemanager.NL

Hallo beste lezers,

Jaren geleden heb ik dit ook al eens gedaan, een blog schrijven om meer publiciteit te krijgen en daardoor meer opdrachtgevers. Want laten we gelijk maar eerlijk beginnen, dat is de reden waarom de meeste mensen (vooral de ZZP’ers) een blog schrijven. Oké, ik schreef ook omdat ik dacht dat ik iets te vertellen had over bepaalde onderwerpen wat anderen interessant zouden vinden. Ik begon zeer enthousiast met elke week een blog; maar zoals zovelen onder ons, hield ik dat dus niet vol. Deze blogs staan nog steeds ergens op het internet voor degene die ze wil lezen…

Deze keer wil ik het anders aanpakken; een blog elke maand. En dan over onderwerpen waarvan ik hoop dat jullie ze interessant vinden. Wellicht kunnen jullie ook onderwerpen aandragen. Want dat is het moeilijkste (vind ik) van bloggen, waarover schrijf je dan?

Voor deze blog heb ik gekozen als onderwerp: een dagje uit mijn leven als ZZP’er. Ik ben sinds 16 oktober 2008 freelance Officemanager en heb sindsdien een mooi klantenbestand opgebouwd waar ik graag voor werk. Soms heb ik dagen dat ik gewoon lekker rustig thuis werk en soms heb ik hele hectische dagen. Graag deel ik met jullie zo’n hectische dag.

We gaan terug naar woensdag 21 september 2016. ’s Morgens eerst mijn zonen om 8 uur naar school. Daarna aan de slag voor een opdrachtgever (nummer 1): werken aan een online CRM systeem (adressenbestand). Echter, er moesten ook nog afspraken gemaakt worden voor deze opdrachtgever, dus die eerst gedaan en daarna werken aan het CRM.

Om 09:15 in de auto voor een afspraak in Bussum voor werkoverdracht voor een nieuwe opdrachtgever (nummer 2). Afspraak liep uit (45 minuten), maar was zeer nuttig en gezellig. Onderweg naar huis gebeld of er iemand thuis was aangezien mijn jongste zoon met een vriendje zo thuis zou komen. Gelukkig was mijn man al thuis, dus ik kon doorrijden naar de drukker waar ik posters en ander materiaal voor een opdrachtgever (nummer 3) moest ophalen en ook meteen maar langs de postbus gereden voor deze opdrachtgever.

Thuisgekomen, bleken we een lekkage te hebben in de badkamer en kon ik meteen de lunch maken zodat mijn man de lekkage kon verhelpen). Aangezien ik om 13:00 gebeld zou worden door een opdrachtgever (nummer 1) in verband met het CRM, besloot ik maar mijn lunch staand op te eten. De opdrachtgever belde uiteindelijk niet, maar stuurde een e-mail met de discussiepunten waarop ik kon reageren (liefst vanmiddag).

Terwijl ik met mijn reactie bezig was, ging opeens de telefoon. Een opdrachtgever (nummer 3); het hotel waar ik die avond zou gaan slapen in verband met een opdracht in Eindhoven, had geen kamers voor ons voor woensdagnacht maar voor donderdagnacht geboekt. Gelukkig was er al een ander hotel gevonden, maar of ik iedereen op de hoogte wilde brengen. Dus het werk van opdrachtgever (nummer 1) werd aan de kant geschoven en ik begon met bellen en mailen.

Na een klein uurtje was alles weer geregeld en kon ik weer eventjes verder met mijn werk waar ik mee bezig was. Ik zou namelijk zo een Skype gesprek krijgen met een opdrachtgever (nummer 4). Opeens bleek mijn laptop (waar ik altijd mee Skype) niet meer te werken. Hij wilde niet meer opstarten. Uiteindelijk heb ik het gesprek gevoerd met de telefoon in de ene hand en een pen om notities te maken in de andere hand. Ook dit gesprek duurde langer dan gepland. De laptop werd daarna snel naar beneden gebracht met de woorden “Hij doet het niet meer en hij moet vanavond werkend mee, kan jij alsjeblieft dit oplossen?”

Opeens was het kwart over vijf en had ik nog een kwartier over voordat we zouden eten en had ik meer werk dan dat ik in dat kwartier af zou krijgen.

En wat doe je dan? Normaal gesproken zou ik na het eten doorgegaan zijn (niet echt gezellig voor het gezin, maar soms kan het niet anders). Echter, ik moest die avond nog naar Eindhoven en ik had nog niet ingepakt of wat dan ook. Dus ’s avonds werken zat er niet in. Na een diepe zucht, mijn agenda erbij gepakt, prioriteiten gesteld en een nieuwe planning voor de komende dagen en week gemaakt.

Ik kon rustig gaan eten, daarna inpakken en vertrekken naar Eindhoven met een gemaakte laptop (tip als een computer zegt dat hij moet updaten, moet je dat wel een keertje doen…).

Als je nieuwsgierig bent wat ik in Eindhoven heb gedaan, kan je naar mijn Facebookpagina Uw Officemanager.NL voor de foto’s. En ik hoor graag wat jullie van deze eerste nieuwe blog vonden.

Met vriendelijke groeten,

Gonne-Marieke

9 reacties » Schrijf een reactie

  1. Leuk geschreven en herkenbaar dat “hoppen”van en naar verschillende opdrachtgevers. Ben nieuwsgierig hoe je de planning passend heb gemaakt aan de hand van je prioriteiten lijst en zo de tijd vond om rustig te eten met je gezin. Goed gedaan!

    • Hallo Hetty,

      Sorry voor het late antwoord; de planning was heel simpel eigenlijk. Ik stelde mezelf de vragen; wat gebeurt er als ik het nu niet doe, hoe groot zijn dan de consequenties? Toen bleek dat er heel veel kon worden verplaatst naar andere dagen en er maar een ding overbleef dat echt nog moest gebeuren. Maar dat was zo gepiept. Bedankt nog voor de complimenten.

      • Graag gedaan, Gonne-Marieke.
        Ben jij er ook bij het kerstontbijt? Ik neem aan dat dit ook op je prioriteitenlijstje staat. Verplaatsen gaat helaas niet, dus leuk als je er bij bent.
        Dat geldt trouwens voor iedereen hoor: Hoe meer zielen, hoe meer cadeau’s!
        Groetjes Hetty

  2. Heel leuk om te lezen! Fijn dat je zo vlot schrijft, leest makkelijk weg. En ja, herkenbaar ook, dat schipperen tussen gezin en werk. Die vraag zou iedereen zich elke dag moeten stellen: wat MOET NU en wat kan ook op een ander moment?
    Als je de tijd ervoor vrij kan maken, zou ik gewoon elke maand schrijven. En wat mij betreft mag het elke maand wel een dagverslag zijn hoor.

  3. Grappig, jij hebt nog structuur in je dag :) Ik heb overal plukjes werk op een dag. Dat gaat bij mij wel tot 1 uur ‘s nachts door. Gelukkig vind ik werken leuk. Het is herkenbaar om te lezen hoe alles fout gaat op de momenten dat je dat niet kunt gebruiken :)

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *.