Netwerken werkt

Dinga

Hieronder het verhaal van Dinga van Driel over hoe de opnames van het RTL 7 programma Ondernemend Nederland tot stand kwam.

Mijn vader zei altijd : toeval bestaat niet, het valt je toe. Daar werd ik dit voorjaar weer aan herinnerd toen er een aantal gebeurtenissen samen vielen.

Ik besloot na een introductie via ZOOOM om mij aan te melden voor een training Zakelijk Succes van  Bart van den Belt. Een van de eerste opdrachten die we kregen was: welk doel stel je voor je bedrijf voor het komende kwartaal en voor dit jaar?

Ik had als doelstelling gesteld: meer zichtbaar en meer aanvragen en opdrachten  via mijn website.

Kort daarna werd ik  ‘uit het niets’  gebeld door het bedrijf EMTV wat de opnames voor RTL 7 verzorgt.  De vraag werd mij gesteld of ik mee wilde werken aan een televisieprogramma over coaching. Nou dat wilde ik wel.  Vervolgens stelde de betreffende persoon allemaal vragen waardoor ik enthousiast vertelde waar mijn bedrijf voor staat , wat ik doe enz..  We hebben wel een uur aan de telefoon gesproken. Ik vroeg hem hoe hij bij mij terecht was gekomen. Het antwoord was: gegoogled, door mijn referenties op mijn website, en mijn website ziet er goed uit. Grappig want ik was op dat moment bezig om mijn website aan te passen , ik wilde immers meer aanmeldingen en opdrachten uit mijn website halen.

Na dat telefoongesprek volgde een vragenlijst. Deze vragen waren de basis voor het ‘script’ wat tot een uitzending van 2 minuten moest leiden. 2 minuten !! dat is heel kort, en ik heb heel veel te vertellen!  Ik ben gaan schrijven en kwam uit op 5 kantjes… iets te veel voor 2 minuten. Vervolgens heb ik de hulp ingeroepen van Bart, het  kwam goed uit dat ik op dat moment de training bij hem volgde. Uiteindelijk heb ik het verhaal teruggebracht naar 2 kantjes. Het leverde me direct al voordeel op: ik had veel scherper gekregen waar ik voor sta en wat ik echt belangrijk vind om te vertellen.

De opnames zouden op mijn lokatie gemaakt worden. . niet zo handig als je je realiseert dat ik kantoor aan huis heb en ook veel coachgesprekken thuis doe in een daarvoor speciaal ingerichte kamer.  Dan  is het handig dat je gebruik kunt maken van je netwerk .  Als ik niet thuis de coachgesprekken doe  maak ik graag gebruik van de coachruimte bij Inoffice. In overleg met Dennis Maaswinkel hebben we de opnames daar gemaakt.  In overleg met de programmamaker hebben we gekozen om het interview met beeldmateriaal te ondersteunen door  een fictieve teamcoaching  en individuele sessie te laten zien. Ik had dus figuranten nodig  ! Het was toen net vakantieperiode en best lastig om mensen te vinden. Dankzij het enthousiasme van een aantal  ZOOOM-leden die ook nog weer extra hun best deden om figuranten te vinden,  lukte het om een team van 8 mensen te vinden, waarvan de helft ZOOOM leden waren.  Verder waren er 3 medewerkers van Budeco , het bedrijf wat mijn website verzorgt, aanwezig. Super fijn hoe snel dat toch ging. Zo kon dus mijn verhaal gehoord worden, terwijl mijn werkwijze daarbij zichtbaar gemaakt kon worden.

Mijn verhaal mocht niet té commercieel zijn, ik mocht 1 keer mijn bedrijfsnaam noemen  en verder moest ik dat vermijden.  Toen bedacht ik : als er dan toch camera’s draaien ,  en een van de figuranten is een klant van mij, laten we dan ook direct een testimonial opnemen; twee vliegen in 1 klap. Dat vonden ze leuk bij EMTV en maakte dat er nog 1 minuut extra opname bij kwam met het enthousiaste verhaal van Marianne Mulder van VCMCM.  Het was erg leuk om met elkaar te doen. Ik ben zeer tevreden over het resultaat , wat Budeco op mijn website heeft geplaatst (kijk op www.drielinkcoaching.nl)
En zo is de opname tot stand gekomen met behulp van mijn waardevolle Woerdense netwerk waar ik trots op ben dat ik daar deel van uitmaak.

Gepost door

Mikel de Knegt is mediator en financial planner gespecialiseerd in echtscheidingen. Daarnaast is Mikel algemeen bestuurslid van Zooom met, naast allerlei ad-hoc taken, als vaste taken de Zooom website, Twitter en Linkedin. Verder is Mikel zelf ZZP-er sinds 1 januari 2009 en maakte hij deel uit van de kerngroep die Zooom heeft opgericht in 2009.

Geef een reactie

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *.


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.